Nepwimpers; Do or don’t ?

Standaard

Wat is het toch leuk om een make-up winkel binnen te lopen en alleen al te kijken naar al die prachtige kleurtjes en make-up dingetjes. Ik word er altijd erg hebberig van als ik eerlijk ben! Mijn truc om het niet te kopen is te denken, ‘heb ik niet al zoiets?’ , waarna ik me herinner dat ik ergens nog zo’n vergelijkbaar nagellakje heb liggen. Gelukkig weet ik het dan te laten en verder te lopen. Maar dan…… dan kom je langs de nep nagels, make-up kwasten en….. jaja (niet te vergeten) de nepwimpers! Wauw! Hier kijk ik altijd mijn ogen uit. Vooral bij de winkels waar ze talloze verschillende vormen, maten en kleuren verkopen.

Je kunt het zo gek niet bedenken, of ze hebben het. Er is voor elk wat wils. Lange wimpers, gekrulde wimpers, a symetrische wimpers, volle wimpers, bruine, zwarte, maar ook rood – geel – groene wimpers! Met veertjes, zonder veertjes, glitters en panter patroontjes! MAF! Maar al met al…. leuk om naar te kijken, vinden jullie niet?

En dan de vraag…. Zal ik? Of zal ik niet?
Nou, ik kan jullie vertellen…. nepwimpers kunnen!
Vooral in Hollywood loopt eigenlijk elke vrouw rond met deze zwoele ” bedroom eyes”. Dat begon zelfs al in de vorige eeuw in de filmindustrie.
In die tijd was MAX Factor dé visagist onder de sterren. Menig filmdiva kreeg de false lashes om ze een extra verleidelijke, sensuele uitrstraling te geven.

Vooral bij het uitgaan en feestjes is het zeker geen schande om nepwimpers te dragen.
Mits je ze natuurlijk goed draagt! TIP: Knip een klein stukje van zijkant van de nep lashes af.
Vaak zijn ze net wat te lang waardoor je een onnatuurlijk effect krijgt.
Het is dus belangrijk dat de lengte van de lashes passen bij jou breedte van je oog.

De wimpers van essence zijn gemakkelijk aan te brengen
en te verwijderen. Ook zeker niet te duur in aanschaf als je ze een keer wilt proberen! Prijs. ongeveer €3,00

Om een minder opvallen effect te krijgen, kun je ook gebruik maken door middel van de losse wimpers
die je ook in de zelfde winkel kunt kopen. Dit zijn losse stukjes wimpers die je tussen je eigen wimpers kunt plakken. Dit zorgt voor een vollere wimperdos!

Gebruik de bijbehorende lijm. Smeer een klein beetje lijm op het randje van de ‘neppers’ en laat dit een aantal seconden drogen. Daarna kun je ze op je bovenste ooglid plakken. Zorg dat je ze zo dicht mogelijk bij je wimperlijn plakt. Gebruik desnoods een pincet of achterkant van een kwastje. Wanneer alles op zijn plek zit kun je eventueel nog wat mascara toevoegen die ervoor zorgt dat jou wimpers matchen met de nep wimpers.

Vergeet ze er niet af te halen aan het einde van de rit! Ook schoonmaken hoort daarbij. Nepwimpers kun je (mits je ze goed schoonmaakt) 4 á 5 keer hergebruiken.

Veel succes met jou zwoele look!

Gebruik jij wel eens nepwimpers?

Bronnen: Boek ‘Mooier! Beauty volgens Leco van Zadelhoff’

4 gedachtes over “Nepwimpers; Do or don’t ?

  1. Ik zeg JA tegen die zwoele blikken met gorgeous lange nepwimpers, zolang je niets zegt, heeft niemand wat door! Ik gebruik trouwens wel het liefst de wimperstukjes, of de nepwimpers maar dan met nepwimperstukken eraan, hierdoor oogt het natuurlijk.

    • Klopt als een bus! Ik zelf vind de wimper stukjes ook fijner werken! Hierbij heb je tenminste niet het ”oeps! ze zitten scheef-drama” – En het klopt dat ze er natuurlijker uit zien omdat je zelf kunt bepalen hoeveel wimpers je plaatst. De complete nep wimpers gebruik ik alleen bij feestjes etc.

  2. Anom

    Heey ik heb,pas nepwimpers gekocht maar de lengte van de haartjes zijn te groot als k mijn ogen open doe raakt het mijn wenkbrauw. Kan ik het dan ook knippen of gaat dat er raar uitzien?

    • Hoi!

      Dat klopt, vaak zijn de nep- wimpers die je in de winkel koopt te lang. Je kunt ze wel afknippen. Je moet er wel op letten dat je het niet te recht knipt, dan ziet het er onnatuurlijk uit. Bij haartjes aan de binnenkant mag je er wat meer afknippen, zolang je er maar voor zorgt dat de haartjes in het midden en de zijkant vloeiend in elkaar overlopen.

      succes!

Geef een reactie

