Restyle een oude commode naar beautyhoekje!

Standaard

Het afgelopen weekend kreeg ik zin om eens creatief aan de slag te gaan!
Aangezien ik rondom mijn wastafel niet veel ruimte heb om make-up en andere beauty producten neer te zetten,
kreeg ik het idee om een totaal ander plekje te maken waar ik mijn make-up kan doen.

Via Marktplaats vond ik een leuk klein kastje dat vroeger ooit een commode is geweest.
Nog iets leuks aan het kastje was dat hij ook nog eens goedkoop was!
De deurtjes waren al geel en de rest van de kast wit.
Eigenlijk wilde ik het kastje helemaal over verven, maar achteraf gezien vond ik het gele kleurtje toch wel vrolijk staan!

Het grootste deurtje kun je openklappen. Dan heb je als het ware een commode/bureautje.

Zo zag het kastje er uit voor de metamorfose!

Afbeelding

Om zo’n kastje te restylen heb je niet veel materiaal nodig.

Een kast(je) of bureau/tafeltje
Een schaar
Stuk behang (of ander stevig papier)
Een meetlint
Teken potlood
dubbelzijdige tape.

Afbeelding

Jullie begrijpen zelf waarschijnlijk wel wat precies de bedoeling is.
Meet de afmeting van je tafel/bureau/kast plankje of dat je wil behangen.
Teken het uit op de achterkant van het behang/papier.
Knip het patroon uit en bevestig het met dubbelzijdige tape. En klaar!

Hoe gemakkelijk kan het zijn. (Let op: ‘er gaat stiekem wel wat meer tijd in zitten dan je denkt.)

Je kunt de gekste creaties maken op een heel simpele manier. Daarna is het inrichten van het tafelblad natuurlijk de volgende stap!  En zie daar…. het eindresultaat!

(Het ladekastje komt van de Blokker en kost €15,00. Hiervoor heb je dan 5 laatjes. De andere drie gebruik ik voor mijn school spullen op mijn bureau.) Handige opberger!
Ik ben alleen nog opzoek naar kleine bakjes om te laatjes in te delen. Iemand een tip?

Afbeelding

8 gedachtes over “Restyle een oude commode naar beautyhoekje!

Geef een reactie

