Die hard nails and healthy hair

Standaard

Al een tijdje zat ik te kampen met het verschrikkelijke fenomeen; ‘haaruitval’.
Of waren mijn blonde lokken gewoon afgebroken door de welbekende haar-killers zoals stijltang, föhn, verfjes en dingetjes? Op een dag liep ik door het klaslokaal van mijn plaats naar de afvalbak. Vervolgens liep ik weer terug van afvalbak naar mijn plek. Ik ging zitten. Ik keek om me heen en zag daar, over mijn hele wandelroute door de klas een spoor van blondje haren liggen! (Stel je nu geen berg haar voor, Maar je begrijpt wat ik bedoel toch?) Op dat moment dacht ik…. Hier moet ik iets aan gaan doen!

Waarschijnlijk zullen een aantal van jullie zich hierin herkennen. Of in elk geval ook de ervaring hebben met  het verliezen van een beetje haar wanneer je net uit de douche komt, je haren kamt etc.
Wanneer ik mijn haar kam, merk ik dat er best wel wat afgebroken haar in mijn borstel terecht komt. Niet leuk dus!

Naar wat onderzoek kwam ik erachter dat het zou kunnen zijn dat ik te weinig vitaminen B binnen krijg. Als een speer rende ik naar de ‘Tuinen’ om vervolgens een klein potje vitamine B in te slaan. Gewoon maar eens om te proberen. De winkeljuffrouw vertelde me dat vitamine B er ook voor zorgt dat je nagels sterker worden. Mooi meegenomen toch?!

Meteen die zelfde dag probeerde ik er eentje (tijdens de lunch) GETVER! Wat stinken die dingen! Nog die zelfde dag merkte ik al direct verschil aan mijn nagels! Ze voelden veel sterker dan anders. Normaal had ik allang weer een haaltje aan mijn nagels ontdekt, die ik er vervolgens af zou hebben gescheurd. (Jaja, ik weet het.. het is slecht.. maar het is een tik van me!)

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de potjes vitamine B bij de Kruidvat net zo goed werken, maar dan een stuk goedkoper zijn…. Ik heb daar dus direct maar een potje van aangeschaft. Nu slik ik elke dag één pilletje. (Het liefst tijdens een maaltijd) en ik merk écht verschil!

Dus voor de meiden die ook deze ”jammere” kwaaltjes hebben, is dit zeker een aanrader!

Geef een reactie

