Film: TED

Standaard

Hoi allemaal,

Intro nieuw review
Vanaf vandaag zal ik regelmatig reviews gaan schrijven over films!
Ja, ik ben een film-gek, en ja, ik heb een abonnement van de Pathé biscoop. (De zogenaamde Pathé Unlimited card)
Deze kost €19,00 per maand en hiermee kun je !onbeperkt! naar de film! (Dit geld voor alle Pathé bioscopen in Nederland)
Zoals je vast wel weet.. Dat zijn er veeéeeéeeel!

Nu woon ik toevallig 5 minuutjes van de bioscoop vandaan, dus wanneer ik vroeg uit ben met school, me verveel, een date heb of simpelweg gewoon iets leuks wil gaan doen met vriendinnen, dan duik ik weer even de bioscoop in met een volle bak zoute popcorn en een flesje Lemon green (Ice tea) I LOVE IT! Ik kan zo heeeeerlijk tot rust komen. Vooral als ik in mijn ‘lui-kleren’ ga.
Dit wil zeggen, een ”ausie” of terwijl: Een veel te grote trainingsbroek + losse sneakers en een oversized hoodie. Heerlijk!
Zeker nu de herfst/winter er weer aan zit te komen is een Pathé abonnement zeker een aanrader!
Bovendien kun je hem opzeggen wanneer je wilt!

Omdat ik dus regelmatig naar de film ga (soms wel 3 keer in één week! En soms maar één keer in de maand) leek het me leuk om deze films te reviewen. Of in elk geval…. mijn eigen mening en kijk op films met jullie te delen.

Film: TED



Je weet wel…. die met dat schattige beertje! (Dat was mijn eerste ingeving)
Totdat ik de trailer zag. Er is helemaal niks schattig aan! En dat is ook wel te verwachten aangezien het de zelfde makers zijn van Family Guy. Deze beer, dames en heren…. zit de hele dag aan de waterpijp! Rookt als en stoomtrein, gebruikt grof taalgebruik (daar word je bang van!) Doet vreemde dansjes en flirt met de dames van plezier. Kortom…. één levensgenieter die beer!
Zijn naam is, (je raad het al) TED!
Een jongetje genaamt ‘John Bennett’ (later in de film gespeeld door Mark Wahlberg), van 8 jaar oud krijgt op kerstavond een beer cadeau. Omdat deze arme jongen geen vriendjes heeft om mee te spelen, werd de beer zijn beste vriend. Hij nam hem overal mee naar toe! Op een avond wenste het jongetje dat zijn beer kon praten en leven. Die wens ging in vervulling. De volgende dag had hij een echte levende beer! Ze groeide samen op.

Klinkt best leuk toch? Alhoewel een beetje sprookjesachtig. (Dat vind ik stiekem altijd wel leuk)
Ik zal het verhaal niet in zijn geheel omschrijven omdat je zo’n film moet zien. Het uitleggen van een film vind ik altijd een beetje vreemd en die moeite zal ik dus besparen.

Wat ik jullie wel kan vertellen is dat de film TED hilarisch is! Het is niet dé film die je gaat kijken tijdens je romantische date. (Of misschien wel als jullie beide van humor houden) Ik heb een aantal keren met mijn hand voor mijn mond gezeten omdat sommige stukjes toch wel echt een schaterlach opwekken. ” DIT KAN ECHT NIET!” – ”WOOOOW WAT DOET DIE NU!” – OMG! – ”HAHAHAHA”.
Dit waren kreten die je om de minuut door de bioscoop zaal hoorden vliegen.

Toch moet ik eerlijk bekennen dat dit niet helemaal mijn ding is. Amerikaanse humor kan ik erg waarderen, maar soms ging het wel heeeel diep. Het is geen film waar ik nog een keer naartoe zou gaan (ook al kan ik onbeperkt) Maar als je zin hebt in vieze, geinige maar vooral ook maffe humor.. dan is de film TED zeker een aanrader!
Wat de film toch gangbaar maakt, is omdat het om een beer gaat. Wanneer de beer geen beer was geweest, maar gewoon een mens, zou deze film niet tot zijn recht komen. Het is dus wel degelijk een twist onder de hilarische films!

De film heeft een leuke cast met bekende acteurs. Zo word TED’s beste vriend (links op de foto) gespeeld door Mark Wahlberg.
Zijn vriendin wordt gespeeld door Mila Kunis (bekend van Friends with Benefits, Black Swan en That 70’s show etc.)
De stem van TED (altijd leuk om te weten) wordt gedaan door Seth MacFarlane. (Een redelijk zware mannenstem)

Trailer


Waarom wel naartoe gaan?
Als je trek hebt in een hilarische, maar toch foute film met vrienden. Zit je niet zo lekker in je vel, dan zorgt deze film voor de hoognodige dosis afleiding!

Waarom niet naartoe gaan?
De romantiek tijdens een romantische date, zal deze film niet stimuleren. Als je niet van Amerikaanse humor houd (met name ‘Familiy Guy-humor’.) Als je niet houd van beren met grof taalgebruik raad ik je deze film ook af.

Beoordeling (max. 5)

Een gedachte over “Film: TED

Geef een reactie

